torsdag den 2. oktober 2014

Der arbejdes

Jeg er stadig i gang med observationerne, i morgen er den sidste dag med observation. Jeg giver Marianne tallene og sender logbogen med tallen til hende d. 10 tænker jeg.

Jeg skal desuden lave et nyt design til vejledningen af hvordan man kommer ind i den ubemandede åbningstid om morgen, fordi designet skal sættes ind i en skilteholder som har en anden format - den er aflang. Dette skal gøres så vejledningen kan sættes på den vandrette stållinje der er ved scanneren. Jeg har fået lavet to designs og fået lidt feedback fra Mathilde.

Desuden har jeg været til møde med Christine igen, og nu er vi ved at lægge programmet for arrangementet helt på plads. Det eneste problem er at Christine hele tiden får nye ideer, og eftersom det er hendes projekt må jeg jo bøje mig lidt selvom jeg er uenig med nogle af tingene.

Jeg er blevet færdig med konceptet til mit ungdomsprojekt, det er blevet lidt inspireret af hashtagget fra Sprød Læsning.

Her er konceptet:

Konceptet til Greve Bibliotek er et re-design af deres i forvejen eksisterende ungdomsafdeling. Der skal i re-designet males nye farver på væggene, gerne i nogle form af nogle figurere, farverne skal være klare og glade fx grøn, blå, rød og lignende farver.
Møblerne skal skiftes ud med nogle nye, mere afslappende møbler. Der vil blive lagt/sat nogle Fatboy sækkestole i forskellige farver, nogle små cafelignende borde og der vil blive sat 2 bløde og behagelige lænestole med et tilhørende lille cafelignende bord.
Der skal sættes en fladskærm på væggen, så der kan spilles PlayStation. PlayStationen vil blive placeret under fladskærmen, hvor der vil være 3 joysticks samt en hylde med PlayStation spil nedenunder. Brugerne sætter selv det spil i som de vil spille. Spillerne kan dele deres score online på Facebook eller Twitter via #grevegamerdk og #-SPILLENAVN (AssasinsCreed, NeedForSpeed osv.), der er placeret dk til sidst i hashtagget fordi det på den måde kun vil være de danske hashtags indenfor #grevegamerdk som kommer frem når man søger på det. Via hashtagget #grevegamerdk vil det være muligt at se de andre brugeres score i et PlayStationspil, og på den måde vil der blive skabt et konkurrenceelement ved at man gerne vil blive bedre end de andre. Hvis muligt kunne det være et nice touch hvis #grevegamerdk af sig selv kunne bestemme brugerens placering, på den måde vil der komme noget netlocality ind ved at man kan se brugen er på Greve Bibliotek. Men ellers er Greve Bibliotek selv på Twitter, så brugerne kan skrive @grevebib og Greve Bibliotek vil blive tagget.
Der skal placeres 2 automater i ungdomsafdelingen, en til mad og en til drikke. Automaterne skal være de almindelige standard automater der står på skoler og andre offentlige steder. Brugerne kan betale med mønter som man normalt gør eller betale med deres smartphone. Betaling via smartphone vil ske ved at man sender en besked til en fra Greve Biblioteks personale, når SMS’en er modtaget vil der blive trukket et antal kroner (fx 10-20 kr.) fra ens mobilkonto, ligesom med ekstra mobiltakst når man stemmer til tv-programmer. Man vil efterfølgende modtage en SMS med en stregkode/talkode med 10 betalinger indskrevet., som man kan bruge til betaling i automaten i stedet for mønter. Automaten vil registrere at stregkoden/talkoden bliver brugt og efter 10 gange vil stregkoden/talkoden holde op med at virke og man må købe en ny stregkode/talkode.

Jeg har endnu ikke fået lavet en tegning til det, udover skitsen, men jeg har ideen i hovedet og har nogle billeder fra ungdomsafdeling hvor ændringerne ville skulle ske hvis konceptet blev til virkelighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar