Jeg har lavet nogle logo forslag i Illustrator til Christine som jeg viser hende og Mathilde i morgen, hvor vi også har et møde med hende. Desuden er titlen på projektet blevet ændret til "Sprød læsning" fordi det lyder mere interessant end "brødtekst" og de tanker som man får ved ordet brødtekst er en lang tætskrevet tekst på et papir, hvor man ved sprød læsning muligvis vil tænke hvad er det, det lyder godt o.lign. - derfor fik Mathilde og jeg overtalt Christine til at ændre navnet - så det også passer til det hashtag hun vil bruge.
Desuden synes jeg at der mangler noget user research, Christine har snakket med sine venner på Greve Gymnasium men det ville være rart hvis man kunne se noget user research - hun kunne måske skrive det ned som hendes venner sagde og sende det til os. Jeg har kigget på min egen user research fra mit eget ungdomsprojekt, men jeg synes ikke rigtig der er noget der som kan bruges - men måske kan svarene om hvordan de unge har det med at være sammen med folk bruges, til hvordan vi sætter arrangementet sammen.
Jeg har tænkt over hvordan arrangementet kan sættes sammen, hvad der skal foregå, emnet og hvordan vi bedst udnytter de resourcer vi har til rådighed - så vidt Mathilde og jeg ved er det Christine, Mathilde og mig som vil stå for arrangementet, men vi vil spørge mere ind til arrangementet i morgen.
Noget andet jeg har tænkt er at det egentlig ikke er bibliotekets eget projekt, men en som kommer udefra og har fået tilladelse til at holde sit arrangement hos Greve Bibliotek. Mathilde og jeg er så blevet sat på som hjælper eller en form for repræsentant for Greve Bibliotek. Tænker om den slags tilfælde er normalt i den her branche som min uddannelse er indenfor - at der kommer en udefra som man så hjælper. Det er ihvertfald en oplevelse, nok mest for Mathilde for hun har så vidt jeg forstod ikke arbejdet med en rigtig kunde før på den her måde- hvor jeg tit har gjort det med vores projektet både på multimediedesigner og e-koncept.
Jeg har prøvet på at lave en tidsplan, men jeg er langt fra sikker på hvordan man gør den slags bedst. Så den er lavet udfra erfaringer og mavefornemmelse, men det er heller ikke min stærke side at være projektleder. Jeg har prøvet det før i nogle tidligere projekter, men så er det fordi der ikke har været nogle andre som ville være den kedelige og hårde slavepisker og så har jeg påtaget mig rollen for at vi kunne få lavet noget. I de tilfælde har jeg mest sagt at det skulle laves til dagen efter eller inden vi gik hjem, har aldrig rigtig skulle dele det op i timer - men har prøvet.
Jeg er langt fra sikker på den her tidsplan, men på en eller anden måde så giver den lidt mening for mig. Min forkostpause er ikke lagt ind, og hvis der sker ændringer i løbet af dagen så må jeg prøve at tilpasse tingene, Og projektledelse er jo en del af uddannelsen så nu prøver jeg.
Idag fik jeg en mindre åbenbaring. Jeg tænkte at hvis jeg nu delte min dag op i projekterne så ville jeg måske får nogenlunde god tid til dem. Og fik nærmest testede det idag. Altså observationerne er fastlagt fra 8-10 om morgen, men Sprød læsning og ungdomsprojektet kan jeg lave sideløbende hen ad dagen.
Sådan så dagen ud idag:
8.00-10.00: observation
10.00-12.30: Sprød læsning
12:40-14.00: ungdomsprojekt
Jeg syntes faktisk at den metode fungerede meget godt, så jeg prøver at forsætte med den metode og prøver at overholde min tidsplan.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar